Czy sposób odżywiania ma wpływ na nasze serce?

dieta dobra dla serca

Nie tylko styl naszego życia ma ogromne znaczenie dla zdrowia. Często zapominamy, że niewłaściwa dieta może doprowadzić do zawału serca, który stanowi 55% wszystkich zgonów wśród kobiet. Wiele osób kompletnie nie dba o swoje serce. Je ciasta, fast-foody i pije słodkie, gazowane napoje, które powodują zatykanie się tętnic i gromadzenie tłuszczu wokół serca.   

Co powinniśmy jeść, by cieszyć się zdrowym sercem i nie paść ofiarą zawału? Sprawdź pokrewny artykuł [KLIK]

1. Świeże ziczy zioła mają wpływ na serceoła – stanowią one źródło antyoksydantów, które pozytywnie wpływają na nasze serce. Zioła w kuchni pozwalają zastąpić codzienne używanie soli, zmniejszając tym samym ciśnienie krwi.

2.Migdały– zawierają przyjazne dla serca składniki takie, jak: błonnik, witamina E, potas i magnez. Sprawiają one, że ciśnienie krwi się normalizuje, zapewniając tym samym właściwy sposób pompowania krwi. Ponadto migdały obniżają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

3. Ryby– najlepiej sięgnąć po łososia, tuńczyka czy sardynki, gdyż zawierają duże ilości kwasów Omega 3. Pomaga on zmniejszyć ryzyko chorób serca, obniżyć ciśnienie krwi oraz złego cholesterolu LDL. Ryby stanowią również źródło wapnia, magnezu, żelaza, fosforu, potasu, cynku i witaminy B.

4. Orzechy włoskie– stanowią źródło kwasu tłuszczowego linolowego i alfa-linolenowego.
Kwas alfa-linolenowy wywiera korzystny wpływ na serce niezależnie od obniżania cholesterolu. Badania wykazały, że kwas omega-3 zmniejsza ryzyko powstawania arytmii.

5. Otręby, płatki owsiane– stanowią źródło błonnika, którym zwalcza zły cholesterol. Warto pamiętać o tym, że wpływają one bardzo dobrze na nasz układ pokarmowy oraz pracę jelit. Otręby i płatki owsiane poprawiają również przemianę materii i oczyszczają ciało z toksyn.
czy jabłka wpływają na zdrowe serce
6. Jabłka– zawierają kwercetynę i inne przeciwutleniacze, które pomagają zwalczyć brak równowagi środowiska wewnętrznego. Jego zachwianie może wywołać szereg schorzeń sercowo-naczyniowych, w tym miażdżycę. Jabłka obniżają również poziomu złego cholesterolu LDL i zawierają właściwości przeciwzapalne.

7. Brukselka– zawiera dużo witamin, soli mineralnych i błonnika. Dzięki temu, że stanowi źródło kwasu foliowego jest szczególnie polecana kobietom w ciąży i planującym dziecko. Brukselka jest bogata w karotenoidy i witaminy antyoksydacyjne, zmniejszając tym samym ryzyko chorób serca.

8. Oliwa z oliwek– wpływa na czynność genów, pośredniczących w rozwoju miażdżycy naczyń. Zmniejsza również ryzyko chorób serca,  różnych nowotworów, depresji oraz cukrzycy typu 2. Oliwa z oliwek hamuje krzepliwość krwi, poprawia wskaźniki korzystnego cholesterolu HDL i przeciwdziałaj zmianom miażdżycowym.

9. Fasola– zawiera duże ilości błonnika, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Ponadto fasola jest źródłem białka, fosforu i potasu. Warto również o tym pamiętać, że nie zawiera sodu.

10. Ciecierzyca– stanowi źródło rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który pozwala obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Wykazuje ona również właściwości przeciwmiażdżycowe. Ciecierzyca pomaga zwalczać wolne rodniki, które wpływają na zły stan naczyń krwionośnych.

Materiały, dzięki którym powstał artykuł dostarczyła klinikapoznan.pl.

1 komentarz pod “Czy sposób odżywiania ma wpływ na nasze serce?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Treści są własnością Content is King 2017
Motyw Tech Nerd zaprojektowany przez FixedWidget