Opakowania jako element budowania marki

produkcja opakowan

Jest takie słynne powiedzenie, żeby nie oceniać książki po okładce. Trzeba przyznać, że to bardzo dobre podejście, ponieważ najważniejsza jest treść książki. To tylko dosłowna interpretacja znanego przysłowia, a można odnieść je do każdej dziedziny życia. Żyjemy w takich czasach, że coraz trudniej przyciągnąć naszą uwagę, a specjaliści od marketingu prześcigają się w pomysłach na to, co jeszcze można zrobić. Kiedy kupujemy jakiś produkt, pierwsze na co zwracamy uwagę to opakowanie. Produkcja opakowań to olbrzymi biznes. Liczy się nie tylko projekt i pomysł, ale także jakość oferowanych produktów.

Jak przyciągnąć uwagę klientów?

Zaprezentowanie towaru w odpowiedni sposób sprawi, że wyróżni się on na tle innych. Takie podejście towarzyszy działom marketingu od zawsze. Nie da się jednak ukryć, że obecnie wszyscy mają takie podejście i w zalewie pomysłów, kolorów i kształtów opakowań, tak naprawdę trudno dziś sprawić, że uznamy coś za unikatowe. Dwie cechy, które zawsze powinny być spełnione to oryginalność i praktyczność. Ale sprawa nie jest taka prosta. Do wyboru projektu opakowania musimy odpowiednio podejść. Nie może być uniwersalny i dobry dla wszystkich. Nie da się osiągnąć takiego efektu. Trzeba dobrze przemyśleć, jaka jest grupa klientów, do której chcemy trafić. W oparciu o takie dane należy przemyśleć, co będzie dla niej atrakcyjne. Jeśli przykładowo projekt skierowany jest do dzieci, wtedy wiemy, że warto skorzystać z wizerunku postaci bajek czy nadać opakowaniom bardziej kolorowy charakter.

Wizerunek marki

Dobrym posunięciem jest kompleksowe działanie na wszystkich polach związanych z wizerunkiem marki. Spójne kampanie, kolor kojarzący się bezpośrednią firmą czy jej charakterystyczne logo – to wszystko powoduje, że firma staje się bardziej rozpoznawalna. Ma to bezpośrednio wpływ na wizerunek, który jest sumą skojarzeń na temat danej marki. Każdy z nas zna kształt opakowania zestawu Happy Meal czy butelkę Coca-Coli. Tutaj produkcja opakowań stoi na najwyższym poziomie. Siła tych produktów tkwi także w formie, w jakiej się je sprzedaje. Logo bezpośrednio kojarzone z daną marką czy pudełko nawiązujące do wyglądu restauracji, tworzą spójną całość. Ponadto, na wizerunek marki składa się wszystko to, co ludzie myślą na temat firmy, jak prezentują się ich pracownicy itp. Trzeba o tym pamiętać, niestety wiele firm o tym zapomina i nie dba odpowiednio o jakość usług. Kiedy klienci myślą o nas dobrze, ma to bezpośredni wpływ na sprzedaż. Bez tego bardzo trudno utrzymać się na rynku.

Jakość wykonania

Wszystkie działania wokół projektu opakowania, zastosowania i tego, do jakiej grupy produkt ma trafiać to działania marketingowe. Często zapomina się o drugiej, bardziej technicznej, stronie medalu. Musimy zadbać, żeby opakowania dla naszych produktów były jak najlepszej jakości. Aby produkcja opakowań była na najwyższym poziomie, musimy pamiętać, żeby sprawdzić czy zajmujące się tym przedsiębiorstwo korzysta z materiałów najlepszej jakości. Jeśli opakowania przez nas zamówione będą mało odporne na zniszczenia, klienci niechętnie do nich wrócą, ponieważ będzie to wywoływać negatywne skojarzenia. Warto też pamiętać, żeby w przypadku opakowań, które czasami wymagają ponownego zamknięcia, skorzystać z najbardziej praktycznych rozwiązań. Kiedy wybieramy firmę, która zajmie produkcją opakowań, sprawdźmy jej kompetencje i dotychczasowe dokonania. Unikniemy wtedy niepotrzebnych komplikacji.

1 komentarz pod “Opakowania jako element budowania marki”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Treści są własnością Content is King 2017
Motyw Tech Nerd zaprojektowany przez FixedWidget