Jak jeść, żeby zapobiegać zawałom serca?

Kardiolodzy alarmują, iż osoby nieprawidłowo odżywiające się, palące tytoń oraz zażywające alkohol są narażone na zawały serca oraz choroby układu krążenia.

Jak prawidłowo odżywiać się, aby uchronić się od przedwczesnego zgonu? Czego unikać w diecie, aby nie chorować? Jak często się badać i konsultować z lekarzem?

Czynniki bezpośrednio wpływające na zawały mięśnia sercowego:

  • Cukrzyca,
  • Zbyt wysoki zły cholesterol,
  • Nadciśnienie tętnicze,
  • Dieta bogata w tłuszcze zwierzęce,
  • Siedzący tryb życia,
  • Stres,
  • Wiek,
  • Używki,
  • Otyłość,
  • Niewłaściwe nawyki żywieniowe,
  • Brak sportu,
  • Nieleczone choroby.

Polacy, głównie osoby starsze, nie mają świadomości jak duży wpływ ma codzienna dieta na ich stan zdrowia. Dlatego należy nieustannie informować swoich bliskich o zagrożeniu jakie wywołuje niewłaściwe odżywianie. Oto kilka nieprawidłowych nawyków, które mają największy wpływ na wystąpienie zawałów serca:

  • Smażenie potraw na tłuszczach takich jak smalec,
  • Niezbilansowana dieta,
  • Nadmierne spożywanie białego pieczywa,
  • Dieta bogata w cukry proste,
  • Mała ilość błonnika w posiłkach,
  • Ograniczona lub znikoma ilość tłuszczy z grupy Ω.

Jak sprawdzić swój stan zdrowia

W celu sprawdzenia swojego stanu zdrowia pod kątem wystąpienia zawałów serca należy udać się do lekarza kardiologa, który wykluczy podatność na wystąpienie zawału serca lub zaleci działania pozwalające zmniejszyć ryzyko ataku. Osoby narażone genetycznie na choroby serca powinny szybciej zdecydować się na konsultację kardiologiczną. Oczekiwanie na pierwsze objawy chorób serca może skończyć się atakiem.

Sport to zdrowie!

Uprawianie aktywności fizycznej jest bardzo ważne podczas zapobiegania zawałom serca. Dlatego warto wprowadzić nowy nawyk w swoje życie i poświęcać przynajmniej 15 minut dziennie na ćwiczenia lub zaplanować regularny trening kilka razy w tygodniu.

Najlepszy wpływ na serce mają ćwiczenia „Cardio”, czyli bieganie, jazda na rowerku stacjonarnym oraz wiele innych ćwiczeń pobudzających krążenie krwi. Ponadto ważne jest, aby często wychodzić na świeże powietrze, a nawet uprawiać sport na zewnątrz. Regularne dotlenianie organizmu pomaga się skupić i pomaga uniknąć bólu głowy.

Po zawale serca

Osoby, które przeszły zawał serca powinny szczególnie dbać o swój stan zdrowia. Podstawowym krokiem, który zalecają kardiolodzy jest rehabilitacja po zawale, pozwalająca wrócić do pełni sił. Osoby rezygnujące z rehabilitacji po zawale są bardziej narażone na kolejny atak serca, niż te, które podjęły zalecane działania.

 

1 komentarz pod “Jak jeść, żeby zapobiegać zawałom serca?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Treści są własnością Content is King 2017
Motyw Tech Nerd zaprojektowany przez FixedWidget