Reklama i sztuka

Czy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie świat bez reklam? Przyznam
szczerze, że ja osobiście chyba nie potrafię.

Reklamuje się wszystko:
produkty, usługi, idee, partie polityczne. Mogłoby się okazać, że gdyby
nie reklama, to nasza przestrzeń kulturowa byłaby pusta. Zresztą co de
facto dzieli świat sztuki i świat reklamy? Komercja? Przecież za sztukę
płaci się tak samo, a często zdecydowanie więcej. Twórczość również w
pewnym sensie stanowi formę reklamy. Twórca reklamuje swoją osobę, swój
światopogląd, czy własny pomysł na sztukę. Zdaję sobie sprawę z tego, że
jest to dość odważna teza, mimo to będę przy niej obstawał.
Co więcej gdyby nie świat reklamy, we współczesnej rzeczywistości wielu
artystów z najróżniejszych dziedzin, nawet artystów najbardziej
utalentowanych, musiałoby głodować. Powie to każdy plastyk, każdy aktor,
każdy montażysta i każdy pisarz – jeśli chcesz naprawdę dobrze zarobić
na owocach swojej pracy, musisz rozważyć karierę twórcy reklam. Dlaczego
tak jest? Przede wszystkim dlatego, że sztuka sama w sobie nikogo już
nie interesuje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Treści są własnością Content is King 2017
Motyw Tech Nerd zaprojektowany przez FixedWidget